Login2

   

Facebook side  

   

Esbjerg Night Trail  

   
   

Dette sker i din lokale orienteringsklub de næste måneder:

  • klubben tilbyder ugentlig træningsløb (hvis vejret tillader det)
  • klubben afvikler Vintercuppen - mørke orienteringsløb - starter uge 43
  • klubben er en stor del af Esbjerg Night Trail - mørke trailløb - starter uge 44
  • klubben afvikler Danmarksmesterskab for de 6 bedste orienteringsklubber her i landet den 28. september

Derudover håber klubben at kunne introducerer en ny hjemmeside her til efteråret samt at introducere kurser i orienteringsløb for voksne.

Hold dig opdateret via klubbens hjemmeside eller følg os på facebook.

Med venlig hilsen

Rudolf Sørensen

Formand for Orienteringsklubben Esbjerg

Klubsprint i Nordby 25. juni 2025

På onsdag løbes der orienteringsløb i Nordby - senest Nordby blev brugt var til DM i 2013.

Lille anvisning af vej til stævnepladsen:

Fra færgen skal man benytte Navigationsvej (afmærket med skærm) den følger man hen til Vestervejen (afmærket med skærm) Vestervejen følger man ned til Kikkebjergvej hvor man drejer til venstre (afmærket med skærm) hvor Kikkebjergvej deler sig følger man vejen til højre her finder man store affaldscontainere og en del biler parkeret og her er stævnepladsen.

Grunden til dette er, at man bevæger sig igennem løbsområdet med det samme man går i land i Nordby.

Første start er fra ca. kl. 17.30

Til alle O-LØBs interesserede:

  • Den 7. marts afvikles Klubmesterskab i Nat-orienteringsløb i Gellerup ved Varde - tilmelding ikke nødvendigt
  • Den 22. marts afvikles Danmarksmesterskabet i Nat-orienteringsløb i Fovslet ved Kolding - tilmelding via o-service senest den 14. marts
  • Den 30. marts afvikles årest første Divisionsløb i Grund ved Vejle - tilmelding via o-service senest den 21. marts.
  • Den 6. april afvikles Danmarksmesterskabet i Ultralang i Stenderupskovene ved Kolding - tilmelding via o-service senest den 25. marts
  • og til sidst så har vi Påskeløbene med tilmelding via o-service senest den 4. april

Flere løb kan findes på o-service.dk - har du problemer med tilmelding via o-service så tag kontakt til Hanne Jochumsen.

Med venlig hilsen

Rudolf Sørensen

Formand for Orienteringsklubben Esbjerg.

Julen 2024 - man kan ikke vente.....

- og så nu er det tid til atter at indkalde til vores traditionelle julehyggebankoaften for store og små, unge og knapt så unge. Vi mødes onsdag den 4. december kl. 19.00 i klubhuset og starter umiddelbart efter vintercuppen som løbes med udgangspunkt fra klubhuset.

Programmet er naturligvis, som det plejer at være – der er jo ingen grund til at ændre på en god tradition! 

Så derfor skal vi blandt andet:lys

  • Synge julesange
  • Spise kager og slik, drikke kaffe/ te og sodavand (tá gerne slik/kage med)
  • Nogle skal modtage hæderspriser
  • Alle skal dyste i signaturbanko (husk en lille pakke per deltager)
  • I det hele taget julehygge med hinanden

Det er ikke nødvendigt med tilmelding på forhånd. Bare mød op! men tjek gerne ind på facebook begivenheden!

Til gengæld ses det meget gerne, at man medbringer kage/slik til at dele med alle andre.
Husk også at hver person skal medbringe en pakke til en værdi af ca. 20 kr., idet vi jo traditionen tro skal prøve den helt specielle version af O-løbs-banko.

Aften er for alle – så kom og vær med til en hyggelig aften.

 

----------------------

 

Men husk også Julenissepoint løbet lørdag d. 7. december.

Der er tilmelding via O-service - læse meget mere her

 

O-hilsen
Bestyrelsen

Der udbydes som sædvanligt 3 klasser - 30, 45 og 60 minutter - løbsdatoen er lørdag den 7. december.
Der skal som sædvanligt findes så mange Julehjerter indenfor ens løbsklasse (løbstid) ellers giver det strafpoint.
Tilmelding sker via o-service - ønskes målestok 1:7.500 (A3 print) så skriv en kommentar i o-service til arrangøren.
Tilmeldingsfristen er torsdag den 5. december.
Indbydelsen kan findes via link på o-service.dk eller på www.okesbjerg.dk.
De bedste julehilsner fra Julemandens hjælper Rudolf....
Er du eller I aktive personer, som søger en ny udfordring! Så kunne orienteringsløb være noget - gennem 4 undervisningsmoduler vil jeg introducere til denne sport, og stille og rolig bygge på således det gerne skulle ende ud, at du / I selvstændig kan tilbagelægge en op til svær bane.
Målgruppe: 18år og opefter
Fysiske krav: 5km skal kunne tilbagelægges på 40 minutter
Pris: kr. 200,-

Prisen inkluderer 4 modulers undervisning samt kortere orienteringsbaner afstemt efter undervisning for hvert modul
Betaling senest fredag den 6. september til mobilpay 90075 (Orienteringsklubben Esbjerg) med teksten "kefterår24".
 
Modul 1: Kort præsentation og teori i ca. 40 minutter og derefter øvelser i skoven.
Modul 2: Ny teori i ca. 25 minutter og derefter øvelser i skoven.
Modul 3: Udbygning af teorien i ca. 25 minutter og derefter et længere orienteringsløb i skoven.
Modul 4: Afrunding samt introduktion til elementet "SPRINT" og derefter en sprintbane.
 
Andre praktiske forhold:
  • undervisningen vil foregå på dansk
  • du skal møde klædt til fysisk aktivitet
  • der forefindes toiletter i klubhuset

Håber vi ses..

Evt. spørgsmål kan stilles over messenger eller på mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Med venlig hilsen
Rudolf Sørensen

Nyheder fra OK Esbjerg

   
   

Støt vores sponsorer  

   

Kommende aktiviteter  

Onsdag d. 17 Jun kl.17:30
Klub sprint - Varde by
Onsdag d. 24 Jun kl.17:30
Sprint - Lunden, Varde
Onsdag d. 1 jul kl.17:30
Sprint - Spamgsbjerghaven
Onsdag d. 8 jul kl.17:30
Ferielukket
   

OKE Kalender  

   
Juni 2026
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
   

Facebook DOF  

   
© Orienteringsklubben Esbjerg